Bezoek aan het Kruger National Park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu Bezoek aan het Kruger National Park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu

Bezoek aan het Kruger National Park

Door: Cis

Blijf op de hoogte en volg Franciska en Bas

18 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag moesten we vroeg op (5 uur), zodat we op tijd bij het Kruger National Park zouden zijn. De dieren hebben meer dan 24.000 km² om vrij rond te lopen. Dit komt omdat ze alle hekken tussen de verschillende parken en privegronden hebben weggehaalt. Het is beter om 's ochtends vroeg te gaan, want dan is de kans grote dat je de dieren kunt vinden. Want als het warmer wordt zoeken de dieren beschutting op en zijn ze moeilijk te zien. Vooral in het regenseizoen want nu is het gras hoog en is er genoeg water. De dieren gaan dus minder snel naar de grote waterplassen, want ze hebben water genoeg. De schatten de kans klein dat we veel dieren zien, want het regenseizoen is gewoon niet het beste seizoen om daar te zijn. Gelukkig hadden ze ongelijk!! We hebben allerlei dieren gezien, maar net niet de hele 'Big five'. We hebben de leeuwen, olifanten, buffelo en de neushoorn gezien, maar het luipaard niet. Daarnaast hebben we nijlpaarden gezien, allerlei vogels, schilpadden, camelion, zebra's, apen, giraffen, etc. Het was een geweldige ervaring. Het is zo moeilijk om te omschrijven hoe het was, maar het was echt gaaf om te zien!! Helaas, hebben we de neushoorn alleen van heel ver weg gezien. Maar de andere dieren hebben we allemaal van dichtbij kunnen bekijken. Het was echt gaaf!! Na ons bezoek aan het Kruger Park zijn we weer terug gegaan naar Hazypark Lodge.

Nadat iedereen even bijgekomen was van ons bezoek aan het Kruger Park zijn we met een stel gaan wandelen. Bij het kamp zat een Python trail die ons naar een grote waterval zou leiden. Het was een hele mooie plek om even na te genieten van de dag. Het uitzicht was fantasties en het water voelde heerlijk aan. Echt een plek waar je rustig wil zitten om helemaal niets te doen, behalve alleen maar genieten van de rust en het uitzicht. En daarna was het tijd voor Happy hour bij de bar, alle drankjes voor de helft van de prijs. Een ideale bezigheid als je toch moet wachten op het eten. Helaas sloeg na het eten het weer helemaal om en begon het te regenen. Maar dat bedierf de pret bij de bar niet. We zaten droog en het regende ook niet heel hard. Dus wederom een gezellige avond.

• 25 Februari 2013 - 15:18

Saskia Wisman:

Hello again,

mooi verslag weer en mede omdat ik vorige week nog foto's heb gezien van mijn vriendin Janet na haar bezoek aan verschillende parken in Kenia en Tanzania afgelopen november, heb ik er ook een levendig beeld bij. Fijn dat jullie toch een flink aantal dieren hebt gezien, uiteindelijk bezoek je mede daarvoor ook zo'n park, toch? Jullie foto van die olifant die net tevoorschijn lijkt te komen uit het struikgewas vind ik helemaal geweldig. En de foto van de leeuwin die tussen de file door kuiert zou absoluut niet misstaan in een motorblad bij een artikel over filerijden als motorrijder :)-

Ik heb weer met jullie meegenoten mensen, geniet maar lekker verder daar .....

hartelijke groet,
    Saskia

BTW:
    voor mensen die low budget reizen zitten jullie wel vaak aan de bar zeg, of is dat alleen met happy hour? :)-

• 25 Februari 2013 - 16:21

Manon Jansen:

Hoi Cis en Bas,
    Wat leuk om weer wat meer van jullie te horen.
    Jullie verhalen en foto's zien er geweldig uit... dus waarschijnlijk hebben jullie daar ook een geweldige tijd.
    Geniet ervan!
    Warme groet van Manon