De dag van vertrek - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu De dag van vertrek - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu

De dag van vertrek

Door: Cis

Blijf op de hoogte en volg Franciska en Bas

17 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Hazyview

De eerste dag hebben we niet veel gedaan. We zijn 's ochtends vertrokken naar onze eerste overnachtingsplaats, Hazypark Lodge. Het landschap (Mpumalanga regio) waar we doorheen reden was echt prachtig om te zien en steeds zo anders. Zoveel landschapwisselingen heb ik nog nooit gezien. De sfeer in de truck was super en iedereen had het naar zijn zin. Iedereen zat te praten of van het uitzicht te genieten of muziek te luisteren. (In de truck kun je een mp-3 ofzo aansluiten zodat we gezamelijk muziek kunnen luisteren). Het eerste nummer wat we hoorden was het nummer Africa van Toto. Heel erg toepasselijk. Het kampterrein zelf was erg leuk aangekleed.

We verbleven twee nachten op de Hazypark Lodge. Het is een mooi kampterrein, opgebouwt in verschillende lagen. De eerste laag is de parkeerplaats, dan heb je de wc's, daarna een laag met douches en daarna twee lagen voor de tenten en dan een laag met de bar en een winkel en de laatste laag is de dam en the rock pool (een kleine waterval met een kleine waterpool). De wc's zijn gebouwt in een halve cillinder, met een bamboehek er omheen. De douches zijn in de openlucht, maar in een soort cillinder gebouwt. Als marker bij de douches gebruiken ze paspoppen en bij de wc's houten africaanse beelden.

Om even bij te komen van de rit hiernaar toe zijn we wezen pootje baden in the rock pool. Een leuke plek met een klein watervalletje die uitkomt in een soort pool en dan weer verder gaat als een waterval. De pool was heerlijk koel, precies goed om even af te koelen op zo'n heerlijk warme dag.

's avonds kregen we een Shangan Tribal Experience (cultureel dansen) en daarna een traditionele maaltijd. Beide waren een leuke beleving, al was het niet helemaal duidelijk wat de dansen precies inhielden. We hebben een gezellige avond eerste avond gehad, die we afsloten bij de bar.

• 24 Februari 2013 - 16:05

Saskia Wisman:

Welcome back,

Zo, dat is een tijd geleden en de laatste keer schreven jullie al dat het een tijdje kon duren, maar dat we daarna veel te lezen zouden krijgen :)-
    Nou, ik ben er helemaal klaar voor hoor!
    Laat maar komen die reisverhalen ..........

tot de volgende,
    groetjes, Saskia

• 25 Februari 2013 - 09:58

Franciska En Bas :

Ze komen snel, maar omdat ik zo aan het genieten was van de reis met de groep loop ik erg achter met schrijven. Een goed teken natuurlijk, maar zal zo snel mogelijk de verhalen hier neerzetten!

;-)

gr cis