Tochtje over the Chobe-river - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu Tochtje over the Chobe-river - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu

Tochtje over the Chobe-river

Door: Cis

Blijf op de hoogte en volg Franciska en Bas

21 Januari 2013 | Botswana, Kasane

Vandaag gingen we rond 8 uur weer op pad. We blijven in Botswana, maar gaan verder noord naar Kasane. Kasane is de doorgang richting de Chobe National Park. De Chobe National Park is een uitgestrekt reservaat van ongeveer 12.000 km². Langs de Chobe River leven een bewonderingswaardige aantal verschillende wilde dieren. Het is denk ik het meest bekend vanwege het hoge aantal olifanten in het gebied. Van de 120.000 olifanten in dat gebied van Afrika leven er ongeveer 40.000 olifanten langs de Chobe-river.

Het was zo'n 300 km rijden, dus we waren lekker op tijd op het kampterrein. Een groot deel van die middag hebben we doorgebracht in het zwembad en later op de Fish Eagle boat cruise. Lekker relaxen en dierenspotten. We hebben hier onze eerste crocodil gezien!! Ik dacht in eerste instantie dat hij niet echt was. Hij bleef zo lang met zijn mond open zitten en bewoog niet dat ik echt dacht dat hij opgezet was. Verder hebben we een nijlpaard met een jong gezien. Deze was heel erg beschermend toen de grote boor bij zijn jong in de buurt kwam. Heel mooi om te zien, maar ook wel een beetje zielig. Daarnaast hebben we twee flirtende nijlpaarden gezien en hele groepen. Maar ook een hele groep olifanten, waarvan de kleintjes in de modder aan het spelen waren. Echt super schattig!!!

We hadden wel een beetje pech want toen we net aan het varen waren begon het een paar keer flink hard te regenen. Dus alles en iedereen was nat, maar dat bedierf te pret niet! Zelfs in de stromende regen stond iedereen foto's te maken van elkaar en van de dieren. Daarnaast werd de Fish Eagle cruise ook wel de sunset cruise genoemt. Maar helaas was de zonsondergang niet te zien, door alle wolken. Maar we weten zeker dat deze prachtig zou zijn geweest, net als al het andere hier. Ik kan gewoon niet uitleggen hoe het was, zelfs de foto's zullen niet toereikend zijn om jullie een echt goed beeld te geven. Maar geloof me het was prachtig!

• 02 Maart 2013 - 09:07

Saskia Wisman:

dag luitjes,

nou ...... ik geloof het hoor ....... mooi die grote kudde olifanten en die nijlpaarden ........ wow .......
    geniet van al die prachtige dingen, want ooit terug in de lage landen zul je ze niet snel meer tegenkomen :)-

groetjes,
    Saskia