Zon, zee en strand? Op naar Lake Malawi - Reisverslag uit Nkhata Bay, Malawi van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand? Op naar Lake Malawi - Reisverslag uit Nkhata Bay, Malawi van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand? Op naar Lake Malawi

Blijf op de hoogte en volg Franciska en Bas

29 Januari 2013 | Malawi, Nkhata Bay

Vandaag verlaten we Zambia en gaan we het avontuur opzoeken in Malawi. We zullen de aankomende dagen steeds rond Lake Malawi blijven. Bijna een vijfde deel van het land 'Malawi' wordt bedenkt door Lake Malawi, voorheen 'Lake Nyasa'. Het meer is hierdoor de belangrijkste bron van levensonderhoud voor de meeste inwoners van Malawi. Je vind in Malawi voornamelijk vissers, vishandelaren, kanoën en netten makers. En het algemeen beeld van Malawi is dat van een visser in zijn Bwato (kano gemaakt van uitgeholde boomstam) die bij het aanbreken van de dag aan het vissen is op het meer. Daarnaast heeft het meer ook het hoogste aantal endemische zoetwatervissen van alle meren in de wereld. En is hierdoor een prachtige plek om te duiken.

Dit hebben wij dan niet gedaan, maar het is echt een prachtige plek om te wezen. Wij verblijven de aankomende twee nachten op de Kande Beach camping. Deze ligt strak aan het strand en heeft een mooi uitzicht op het water. Deze camping is redelijk luxe met ee strandbar, een internetcafe, een klein restaurantje en nette wc's en douches.

Na het opzetten van de tent is iedereen al snel verdwenen naar het strand. De ene blijft lekker op het strand en de ander gaat het water in. In het begin waren we met een klein groepje in het water Lummeltje aan het spelen. En de groep werd steeds groter en groter. Uiteindelijk hadden we vier a vijf lummels en de cirkel was zo groot dat je bijna de bal niet naar de andere kant gegooid kon krijgen. We hadden erg veel lol en vergaten bijna dat er nog wat klussen gedaan moesten worden.

Het team waar Bas in zat moest vandaag koken en zij hadden weer geluk, want het begon te regen! Wel komisch om te zien dat de heren gewoon in hun zwembroek het eten staan klaar te maken. En wij troffen het ook want we kregen heerlijke steak van de bbq! En na het eten was het tijd voor de bar! Het was een mooie plek om te zitten, met uitzicht op het strand en een pooltafel voor vermaak. Maar ook van de speelkaarten van Jacob en Josh werd ook weer dankbaar gebruik gemaakt. We hebben verschillende nieuwe kaartspellen geleerd tijdens deze trip. Vanavond was het een drinkkaartspel en je mocht ook mee doen als je niet aan de alcohol zat. Dus ik had weer geluk.

• 07 Maart 2013 - 20:34

Saskia Wisman:

Dag luitjes,

Alweer een land erbij in jullie rijtje. Malawi, mooi meer, mooi strand, wat wenst een mens nog meer?

Groetjes, Saskia

• 10 Maart 2013 - 10:34

Rien Willemen:

Dag Lieve mensen ,
    Als ik zo lees dat jullie Malawi gaan bezoeken en nog wel met een tent dan is het misschien wel leuk om te vermelden dat onze dochter Floor Willemen met haar man Jan de Groot een opvangproject runnen met 80 weeskinderen in Ngara, deze plaats ligt in het noorden van Malawi richting Karonga . Bij dit project hebben ze een pracht van een camping en BB .Zelf ben ik er drie maanden geweest met veel plezier en het is een prachtige plek om te zijn ,de camping ligt aan het lake Malawi dus mooier kan niet ,eten kun je met de pot mee die voor de kinderen klaar gemaakt wordt elke dag .
    Mocht het lukken om er naar toe te gaan dan doe je het project tevens ondersteunen ,en duur is het er niet .
    rest mij jullie een fijne Malawitijd toe te wensen en alle goeds .
    Vriendelijke groet ,Rien Willemen [Vader van Floor ]

Het project heet Flojamalawi hun site zeker de moeite waard om te kijken , www.flojamalawi.nl hier kun je alles op vinden ook inlichtingen over verblijf .

• 10 Maart 2013 - 12:39

Cis:

Ik plaats al deze verhalen momenteel vanuit Kenia.
    We zijn Malawi dan ook al lang uit helaas.

Maar misschien lezen andere dit nog ter inspiratie voor hun reis en brengt dit hun op ideeen!
    Ik wens Floor en haar man heel veel succes en vind het fantastisch dat ze dit hebben opgezet.
    En als ik nog eens terug ga richting Malawi zal ik zeker contact opzoeken met ze.

gr. Cis