Op naar het volgende strand! - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu Op naar het volgende strand! - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Franciska en Bas - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende strand!

Door: Cis

Blijf op de hoogte en volg Franciska en Bas

31 Januari 2013 | Malawi, Mzuzu

Op naar het volgende strand! Want aangezien Malawi grotendeels uit 'Lake Malawi' bestaat kamperen we vanavond weer bij het strand. Vandaag verwisselen we Kande Beach voor Chitimba Beach. Klinkt goed, of niet?

Maar niet alleen de bestemming is mooi, de weg er naartoe is ook zeker de moeite waard. We rijden over bergen met onvoorstelbaar mooi uitzicht. En we moeten geregeld afremmen voor overstekend wild, in dit geval overstekende apen. Vervolgens passeren we verschillende rubberplantages. Dit klinkt niet zo leuk, maar wacht maar tot Tony met zijn kapmes te voorschijn komt! Want we kunnen de rubberplantages natuurlijk niet passeren, zonder een kijkje van dichtbij te nemen. En ondanks dat het regende was er ook echt genoeg animo die uit de truck kwamen om eens te zien hoe het werkt. Dus de weg naar Mzuzu (de hoofdstad van de noordelijke regio en de derde grootste stad in Malawi) was een leuke rit en steeds zo verschillend.

Het is een eenvoudige camping, maar op een geweldige plek. Je zit dicht aan het water en hebt vanaf de bar een mooi uitzicht over het strand. Daarnaast heb je de mogelijkheid om net buiten de camping Curio markets te bezoeken. Dit zijn een soort souvenierkraampjes strak voorbij de poort van de camping. Dus als je nog laatste souveniers wilde kopen van Malawi was dit het uitgelezen moment. Want het was onze laatste nacht in Malawi, morgen steken we de grens over naar Tanzania. En morgen is Alexe jarig, dus het kwam fantasties uit dat de Curio markets zo dichtbij zaten. Konden we nog even een paar kleine kadootjes kopen en onze onderhandelkunsten uit testen. En even een kijkje nemen bij de beroemde sierlijke, uit hout gesneden, Malawi stoelen.

• 08 Maart 2013 - 21:03

Saskia Wisman:

Hallo,

Grappig, eigenlijk denk ik helemaal niet aan bergen als ik aan Afrika denk, maar dat is totale onzin natuurlijk. Een wildpark hoeft echt niet per definitie vlak te zijn, toch?
    Wat voor hoogte hebben die bergen zo ongeveer?

Goede reis richting Tanzania,

Groetjes, Saskiz

• 10 Maart 2013 - 12:33

Cis:

Een stukje hoger dan de heuveltjes in Nederland ;)